joi, august 9

Cum arată şi cum merg hibridele viitorului


Toyota a fost printre primii constructori de maşini din lume care au expus un concept de vehicul hibrid echipat cu motor electric. Evenimentul se petrecea la Tokyo Auto Show, în 1995, iar noua maşină era botezată Prius. Au fost destui care s-au îndoit de potenţialul lui Prius şi la Salon şi după. N-a mai trecut mult însă şi scepticii au fost reduşi la tăcere de inovatorii de la Toyota. Vânzările globale ale modelului Prius depăşesc astăzi cele mai optimiste aşteptări posibile.

Până şi în România s-au găsit doar în acest an nu mai puţin de 6 clienţi care au optat pentru modelul „curat” de la Toyota. Nu se ştie dacă succesul Prius a fost imboldul de care au avut nevoie ceilalţi constructori sau pur şi simplu nu au avut încotro, dar aproape nimeni din industria auto nu a rămas pe dinafară în lupta tot mai activă împotriva încălzirii globale. Rămâne de văzut care dintre hibridele - concept ale momentului vor fi şi vedetele pieţei auto într-un viitor care se anunţă tot mai „verde”. Iată cine iese în faţă.


Volvo 3CC

Conceptul Volvo 3CC cu trei locuri oferă toate tipurile de propulsie, de la cea tradiţională la cea alternativă. 3000 de baterii litiu-ion, identice cu cele folosite la computere, sunt echivalentul a 105 CP, în cazul hibridului. Volvo 3CC are aerodinamica unei maşini sport de două locuri, iar micuţa banchetă din spate poate primi un al treilea pasager sau doi copii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Video-ul zilei!!

Video-ul saptamanii!!!